ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

در نخستین مناظره رسمی جمهوری‌خواهان جب بوش: جنگ عراق اشتباه بود

در نخستین مناظره رسمی جمهوری‌خواهان
جب بوش: جنگ عراق اشتباه بود

نامزد جمهوری‌خواه و برادر رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مناظره روز گذشته جمهوری‌خواهان گفت که جنگ عراق اشتباه بوده است.

خبرگزاری فارس: جب بوش: جنگ عراق اشتباه بود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جب بوش» فرماندار پیشین ایالت فلوریدا و برادر رئیس جمهور پیشین آمریکا که این کشور را درگیر جنگ عراق کرد، در جریان مناظره روز گذشته نامزدهای جمهوری‌‌خواه انتخابات سال 2016 گفت: «جنگ عراق اشتباه بود و اگر من بودم، به این جنگ نمی‌رفتم.»

بوش دو ماه قبل در یک سخنرانی تلویحا از جنگ عراق حمایت کرد، اما انتقادات شدیدی که آن اظهارات برانگیخت، موجب شد تا او که برای بازگرداندن ریاست‌جمهوری به خاندان بوش تلاش می‌کند، از موضع خود عقب‌نشینی کند.

پیش از این جورج و جورج واکر، پدر و برادر جب، رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند و او که با شعار «جب» وارد میدان رقابت شده، تلاش می‌کند با فاصله گرفتن از میراث جنگ عراق و افغانستان سومین رئیس‌جمهور از این خانواده باشد. 

به نوشته خبرگزاری آلمان، در این مناظره بوش به شدت از مواضع «دانلد ترامپ» دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتقاد کرد و لحن گفتار وی را به ویژه در زمینه مهاجران مکزیکی منفی و خصمانه ارزیابی کرد. با این حال ترامپ بر مواضع خود پافشاری کرد و با تاکید بر اینکه فرصتی برای تغییر لحن گفتار وجود ندارد با اشاره به داعش گفت که باید اقدامی در برابر آنها صورت گیرد.

آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ترامپ با کسب 19 درصد آرا با پیشی گرفتن از بوش در صدر نامزدهای جمهوریخواه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد