ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

مواضع گروه‌های تروریستی در درعا هدف قرار گرفت

مواضع گروه‌های تروریستی در درعا هدف قرار گرفت

نیروهای ارتش سوریه مواضع افراد مسلح عضو گروه‌های تروریستی در درعا را هدف قرار دادند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: ارتش سوریه مواضع افراد مسلح عضو جبهه النصره و گروهک موسوم به تیپ توحید جنوب و گروهک گردانهای مجاهدان حوران در نزدیکی میدان المصری در درعا را هدف قرار داد.


افزایش 11 برابری غلظت ریزگردها وضعیتی طبیعی است


تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
مدیر کل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان:
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: افزایش 11 برابری غلظت ذرات معلق در استان امری طبیعی و غالب است.
افزایش 11 برابری غلظت ریزگردها وضعیتی طبیعی استسعید محمودی، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طبیعی بودن طوفان شن و ماسه در استان اظهار کرد: میزان غلظت ذرات معلق در استان سیستان و بلوچستان 11 برابر حد مجاز شده که البته در سیستان حاکم است و بلوچستان به این شدت آلوده نیست و البته طوفان شن و ماسه پدیده‌ای غالب و امری همیشگی است. 

محمودی، در پاسخ به انجام تمهیدات برای مقابله با ریزگردها تصریح کرد: کارهایی که به مقابله با طوفان و ریزگردها عمل کند را توسط منابع اداره طبیعی انجام داده‌ایم که از جمله به بادشکن‌ها و پوشش گیاهی می‌توان اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: مقداری از این ریزگردها از کشور افغانستان وارد کشور می‌شود که پدیده ریزگردها را تشدید می‌کند. 

مدیر کل حفاظت و محیط‌زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه طوفان استان بیان کرد: طوفان شن و ماسه و ریزگردها همچنان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا 3 تا 4 روز آینده ادامه داشته باشد.
 

حضور جدی سمن ها، یعنی حفظ و ارتقای محیط زیست

ابتکار در همایش سراسری سازمان‌های مردم‌نهاد:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حضور سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف، ضروری و ارتقا دهنده است.

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  امروز (سه‌شنبه)  در همایش سراسری سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) که به منظور هم‌اندیشی درباره محیط زیست در برنامه ششم توسعه، در سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد : ضمن تشکر از سازمان‌های مردم‌نهاد برای حضور در این مراسم امیدواریم نظرات این سازمان‌ها، در این برنامه دخالت داده شده و مورد استفاده قرار گیرد که بتوانیم موفقیت های زیادی را در این حوزه پر اهمیت شاهد باشیم .

وی با اشاره به اهداف سازمان تصریح کرد : تلاش ما بر این بوده که فضایی برای مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... ایجاد شود"، اظهار کرد: این امر الزاماتی می‌خواهد که فضای باز آزاد، تحمل نقد، آزادی بیان، رعایت یک‌سری الزامات اخلاق سیاسی جزو ضروریات چنین فرایندی است زیرا حضور موثر مردم و تشکل‌های مدنی، تشکل‌های اقتصادی و احزاب، جامعه را بالنده می‌کند و در مسیر رشد قرار می‌دهد و این گفتمان در سطح ملی به منظور رشد و تعالی در همه عرصه‌ها در جامعه اتفاق می‌افتد .

ابتکار ادامه داد : سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های صنفی و دانشگاهی‌ها در مرحله برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها خاصه در حوزه محیط زیست می‌توانند موثر واقع شوند و باید نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند  از همین رو شاهد حضور تشکل‌ها در برنامه ششم توسعه هستیم و توانستیم با کمک شما روند حضور نهادها را تسریع کنیم. برای تهیه پیش‌نویس برنامه ششم کار پیوسته ای صورت گرفته و دیدگاه‌های دستگاه مختلف و دانشگاهیان لحاظ شده و امروز دیدگاه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت حضور نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در کارگروه‌های محیط زیست استان‌ها، تصریح کرد: نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد عضو شورای برنامه‌ریزی استان‌ها، عضو کارگروه محیط زیست،‌ آمایش سرزمین و آمار و توسعه پایدار خواهند شد و حق رأی نیز خواهند داشت و یک نفر از هر تشکل به نمایندگی از هر تشکل در این شبکه‌ها حضور خواهد یافت ، علاوه بر آن این نمایندگان نباید به لحاظ ظرفیت فردی در شورای برنامه‌ریزی استانی حضور یابند زیرا حضور این افراد به عنوان نمایندگی تشکل‌ها در شورای استان‌ها و شورای ملی خواهد بود که موظف به انتقال نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد به این شوراها هستند.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  بیان کرد : فضای کنونی جامعه در کنار حمایت رئیس‌جمهور از سمن‌ها برای فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد مساعد است"، خطاب به نمایندگان سمن‌ها تصریح کرد: فضای برای حضور تشکل‌ها در محیط سالم و آزاد و دخالت در سیاست‌ها فراهم است و شما سازمان‌های مردم‌نهاد باید با نگاه عالمانه و دقیق کارشناسی به فعالیت خود ادامه دهید.

وی افزود : امیدواریم سمن‌ها با کار خوب و تخصصی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان را در زمینه ارائه نظرات و نگاه علمی و تخصصی افزایش دهند. این سمن‌ها باید علاوه بر جریان اجتماعی که ایجاد می‌کنند نگاه علمی خود را حفظ کنند تا در سیاست‌ها و برنامه‌ها تاثیرگذار واقع شوند و به عبارتی هم باعث جلب مشارکت مردم برای انجام پروژه‌های سازمان‌ محیط زیست شوند و هم با ابزار تخصص خود عملکرد سازمان محیط زیست را دیده‌بانی کنند تا میزان نقض برنامه‌ها، وعده‌ها، قوانین و مقررات این سازمان را رصد کنند که آیا سازمان توانسته شاخص‌ها را محقق سازد یا در انجام برخی امور و برنامه‌ها دچار انحراف شده است.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه "شبکه‌سازی ابزار مهم توانمندسازی و ارتقای جامعه مدنی است"، گفت: در کنار شبکه‌سازی، نهادسازی رخ می‌دهد تا نظارت‌هایی بر روی عملکرد سازمان‌های مردم‌نهاد صورت بگیرد و آسیب‌ها در این زمینه به حداقل برسند و کسانی که دنبال تضعیف این حرکت‌ها و جریان‌ها هستند نتوانند جریان‌های مدنی جامعه را متوقف سازند که این امر نظارت بر کیفیت کار سمن‌ها را تضمین می‌کند تا با اطمینان بیشتر حضور شما در جامعه محقق شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد : نوید راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست را می دهیم و محیط زیست بالاخره بعد از پیگیری‌های بسیار تشکیل و هیأت مدیره، هیأت امنا و الزامات قانونی آن عملیاتی شده و خوشحالیم که صندوق را به عنوان ابزار مهم اجرای سیاست‌های محیط زیست در کشور و کارهای مالی برای پشتیبانی فعالیت‌های زیست‌محیطی، جلب مشارکت‌های بین‌المللی و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، حمایت از نوآوری‌ها در این حوزه داشته باشیم.

 وی درخصوص توجه دولت به محیط زیست بیان کرد : دولت با سیاست اعتدال بر سر کار آمده و یکی از محورهای مهم دولت، محیط زیست است و امیدواریم با شعار اعتدال بتوانیم جامعه‌ای به تعبیر مذهبی، امت وسط و به تعبیر سیاسی، اعتدال و موازنه در فضای سیاسی و همچنین به تعبیر اقتصادی، اعتدال در فضای اقتصادی و به تعبیر اجتماعی نیز جلب مشارکت مردم را به عنوان رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید محقق کنیم.

ابتکاردرپایان با اشاره به  بیانات مقام معظم رهبری در 17 اسفند افزود :  رئیس‌جمهور هم از شروع دولت راهبرد اصلی خود را به خط‌مشی‌های زیست‌محیطی اختصاص داده و سخنان، رویکرد دولت و مصوبات و برنامه های اجرایی و گام‌های موثر در استان‌ها نشان داده که با وجود همه موانع و مشکلات، این رویکرد دولت به عملیاتی و اجرایی شدن نزدیک می‌شود که به حضور مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در کنار هم برای تحقق این امر احتیاج است.

درگیری مسلحانه در پارک سرخه حصار

چهار شکارچی متخلف در پارک ملی سرخه حصار به دلیل شکار غیر مجاز با محیط بانان دچار درگیری مسلحانه شدند.
درگیری مسلحانه در پارک سرخه حصاربه گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،  طی گزارش محیط بانان به اداره پارک ملی فجیر و سرخه حصار مبنی بر حضور چهار شکارچی متخلف که پس از شکار، استراحت و در حین کندن پوست شکار خود که قوچ و میش وحشی بودند، چند مامور را به منطقه مورد نظر اعزام می‌شود که پس از جستجو به چهار  شکارچی متخلف برخورد می‌کنند.

محیط بانان که به ده متری متخلفین رسیدند یکی از شکارچیان اسلحه گلوله‌ زنی را به سمت محیط بانان نشانه و تهدید به شلیک گلوله می‌کند.

با توجه به سابقه‌ی شرارت متخلفین و تهدید کردن محیط بانان نسبت به عقب نشینی اقدام و پشت صخره پناه گرفتند.

*فرار متخلفین

شکارچیان متخلف تصمیم به فرار می‌گیرند که از محاصره توسط محیط بانان آگاه می‌شوند و با شنیدن صحبت محیط بانان که باید تسلیم شوند اقدام به تیراندازی بسوی محیط بانان می‌کنند و اگر صخره‌ها نبودند محیط بانان کشته می‌شدند.

*تعقیب و گریز چهار ساعته

شکارچیان متخلف می‌گریختند و محیط بانان هم به دنبال آنها که این تعقیب و گریز بیش از 4 ساعت بطول انجامید و در نهایت دو شکارچی متخلف دستگیر شد و محیط بانان همچنان به دنبال دو متخلف دیگر بودند و این تعقیب و گریز تا 5 صبح به طول انجامید.

*تحویل متخلفین به مقامات قضایی

صبح سه شنبه متخلفین به مراجع قضایی تحویل داده شد و تا زمان حضور دو متخلف دیگر در زندان می‌مانند.

*سابقه دار بودن متخلف

یکی از متخلفین از افراد سابقه دار در شکار  غیر مجاز بود که نسبت به پرونده قبلی خود 91 روز حبس محکوم شده بود با توجه به تخلفات زیاد و سابقه‌ی متخلفین قطعا مجازات سنگینی در پیش خواهند داشت.

دومین روز هوای سالم بعد از طوفان


رستگاری به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:
معاون نظارت و پایش استان تهران گفت: براساس آمار و ارقام مرکز پایش آلودگی هوای تهران امروز هم هوای سالم را تنفس می‌کنیم.
دومین روز هوای سالم بعد از طوفانمحمد رستگاری معاون نظارت و پایش استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به سالم بودن وضعیت کیفی هوای تهران اظهار کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی و بررسی‌های آمار و ارقام مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر در شرایط سالم بوده است و همچنین آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر که بیشینه دما 34 و کمینه آن به 22 است.

نمایشگاه پوستر شهدای غواص در کرج آغاز به کار کرد


ظهر امروز
نمایشگاه پوستر شهدای غواص در کرج آغاز به کار کرد

با حضور مسئولان نمایشگاه پوستر شهدای غواص با عنوان یک هفت پنج در محل نگارخانه ارشاد البرز افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: نمایشگاه پوستر شهدای غواص در کرج آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه پوستر، یک هفت پنج در کرج اظهار داشت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص این نمایشگاه در استان البرز راه‌اندازی شد.

سید موسی حسینی کاشانی ادامه داد: هنرمندان با ارائه آثار خود ورود 175 غواص را به صورت ویژه به تصویر کشیده‌اند که امروز در معرض نمایش درآمده است.

این مسئول تأکید کرد: قرار بود این نمایشگاه تنها در سطح استان البرز برگزار شود اما با توجه به استقبال بسیار خوب مردم از این نمایشگاه 6 استان دیگر نیز در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی اصفهان، شیراز، مشهد، قم، تهران و جهرم را از استان‌هایی عنوان کرد که آثار خود را به این نمایشگاه ارسال کردند.

به گفته حسینی کاشانی از مجموع 100 اثر ارسال شده به دبیرخانه این نمایشگاه 32 اثر برگزیده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل ارشاد البرز خاطرنشان کرد: در این پوسترها ایده‌هایی بسیار نو از شهادت و فرهنگ ایثار به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در سالن سیروس قائم مقامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز دایر است.

بسیاری از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوی منازل خاک می‌خورد


استاندار اصفهان:
بسیاری از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوی منازل خاک می‌خورد

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوها و منازل وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم وجود موزه در حال از بین رفتن هستند.

خبرگزاری فارس: بسیاری از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوی منازل خاک می‌خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در شصت و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه هنرمندان استان نیازمند توجه بیشتری هستند، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، مهم‌ترین شوراهای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان است که به ریاست نماینده ولی فقیه در اصفهان تشکیل می‌شود تا مسائل کلان فرهنگ عمومی و سیاست‌گذاری‌هایی که در این رابطه وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ما باید ارتباط تنگاتنگی با هنرمندان استان برقرار کنیم چرا که استان اصفهان خاستگاه و جایگاه هنر ایرانی - اسلامی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از نقطه نظرات و ایده‌های هنرمندان به ندرت استفاده می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان نیز به این موضوع اذعان داشتند، اقدام به تصویب شورای هم‌اندیشی هنرمندان استان اصفهان کردیم که از هر رشته‌ای، یک نماینده هنرمند در آن حضور داشته باشد و در رابطه با مسائل تصمیم‌سازی برای مسائل هنری فعالیت کند.

وی، ایجاد ارتباط دوسویه میان نهادهای فرهنگی- هنری با هنرمندان رشته‌های مختلف را یکی از وظایف اصلی این شورا ذکر کرد و گفت: این شورا که متشکل از افراد حقیقی هنرمندان است نه تنها باید در راستای ارتباط دو سویه میان هنرمندان و دستگاه‌‌های مسئول دولتی فعالیت کند، بلکه باید رقابت سالم را میان هنرمندان برقرار کند.

زرگرپور ادامه داد: در حال حاضر برخی ناهماهنگی‌هایی میان هنرمندان رشته‌های موسیقی، تئاتر و سینما وجود دارد که هر کدام از تبعیض میان آنها در رابطه با در اختیار گذاشتن امکانات لازم معترض هستند به طور مثال هنرمندان خوشنویس معتقدند که هم‌اکنون یک موزه تخصصی برای به نمایش گذاشتن آثارشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: شناسایی و استفاده از توانمندی‌های استان اصفهان در تحقق و معرفی آثار هنری استان در سطح ملی و بین‌المللی و هم‌فکری در راستای تقویت ارتباط و هماهنگی میان انجمن‌های هنری استان از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان شناسایی، معرفی و حفظ و صیانت از آثار هنری را از دیگر موضوعات مهم دیگر دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از آثار هنری با ارزش در پستوها و منازل وجود دارد که متاسفانه در حال از بین رفتن هستند چرا که هنوز مسئولان ذی‌ربط در این حوزه موفق به احداث موزه تخصصی برای این دسته از هنرمندان نشده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در تمامی شهرهای بزرگ کشور، زمانی را برای برگزاری مراسم باشکوه و پر ابهت مذهبی در نظر گرفته‌اند این در حالی است که متاسفانه اینگونه مراسم در شهر اصفهان به صورت مجزا انجام می‌گیرد که خالی از ابهت تجمیع و شکوه کنار هم بودن است.

زرگرپور اضافه کرد: سال گذشته در میدان امام علی (ع) تجمع خوبی برای برگزاری مراسم مذهبی در روز عاشورا و تاسوعا برگزار شد و آن مراسم نشان داد که اگر هر سال یک مراسم متمرکز در یک نقطه از شهر برگزار شود، یکپارچگی و انسجام میان مردم دو چندان خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر برای هر شهرستانی یک روز ویژه‌ای را برای روز ایثار و شهادت برای تشییع شهدای انقلاب اسلامی تعیین کنیم، بدون شک انسجام، هم‌افزایی، اتحاد و یکپارچگی مردم آن شهرستان با محوریت ایثار و شهادت دو چندان می‌شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: روز 25 آبان ماه به عنوان روز ملی ایثار و شهادت اصفهان مطرح است و به همین نسبت نیز در مورد هر شهرستان می‌توان چنین روزی را تعریف کرد.

وی بیان کرد: در جلسات پیش پیرامون نظارت بیشتر بر باغ رستوران‌ها و باغ تالارها تصمیماتی گرفته شد به این ترتیب که اتاق اصناف استان با قرار دادن این مراکز جزو لیست رستوران‌ها، مسئولان ذی‌ربط بتوانند نظارت بیشتری بر این مراکز داشته باشند.

زرگرپور عنوان کرد: با توجه به اینکه مدتی پیش از سوی عده‌ای از منتقدان و علما پیرامون موضوع نظارت بر مانکن‌‌های ثابت در فروشگاه‌ها مباحثی مطرح شد و در عین حال گروه دیگری با این طرز تفکر مخالفت کردند، می‌طلبد که در زمینه بررسی بیشتر این موضوع ضمن برگزاری جلسه‌ای، تصمیمات مربوطه اتخاذ شود.

سه کشته و زخمی در واژگونی یک پژو آردی محور کرمان ،کوهپایه


کرمان؛
فرمانده پاسگاه پلیس راه چترود از واژگونی یک پژو آردی در محور کرمان کوهپایه خبرداد.
به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ پیام محمدی علت واژگونی پژو را عدم توانایی در کنترل وسیله ی نقلیه ناشی از تخطی در سرعت مطمئنه در پیچ و جاده لغزنده دانست

وی گفت: این خودرو از مسیر کوهپایه به طرف کرمان در حال حرکت بود.

محمدی افزود: در این واژگونی 2 نفر مجروح و یک نفر کشته شدند.

فرمانده پاسگاه پلیس راه چترود راننده ها را به رعایت مقررات بخصوص سرعت مطمئنه در شرایط نامساعد جوی دعوت کرد.

سفر 27هزار مسافر از فرودگاه ایلام


ایلام؛
مدیر فرودگاه شهدای ایلام از جابجایی 26 هزار و 895 مسافر از ابتدای سال تا کنون از این فرودگاه خبر داد.
به گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مجتبی بیاتی  با بیان اینکه این تعداد مسافر با 379 پرواز این فرودگاه جابه جا شدند اضافه کرد: پروازهای این فرودگاه در ماه مبارک رمضان کاهش یافت ولی پس از پایان ماه مبارک پروازهای این فرودگاه به روال گذشته بازگشت و هم اکنون 32 پرواز در هفته انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای ترمینال جدید فرودگاه ایلام با ظرفیت تقریبی 500 مسافر در روز  برای ترانزیت و جابجایی مسافر در خطوط بین المللی افزود: با استقرار پایانه مسافری و تجاری مهران و منطقه آزاد تجاری در این مرز بین المللی افزایش تعداد پروازهای داخلی و برقراری پروازهای خارجی از فرودگاه شهدای ایلام برای جابجایی مسافران ضروری است.

آغاز مرحله سوم اردوی تیم ملی کاراته پایه کشور به میزبانی گیلان


رشت؛
اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان وجوانان کشور در رشت آغاز شده است .

آغاز مرحله سوم اردوی تیم ملی کاراته پایه کشور به میزبانی گیلانبه گزارش گروه استان‌ها باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ دراین اردو و در رده سنی نوجوانان وزن منهای 52کیلوگرم محمدرضا امیری از هرمزگان وحمید حسنی پور از گیلان ،در وزن منهای 57 کیلوگرم سیدعلی کریمی از آذربایجان غربی ومحمدرضا مرادی از مازندران ،در وزن منهای 63کیلوگرم یحیی شهگل از همدان ومحمد امین نماینده از فارس ،دروزن منهای 67 کیلوگرم مهرشادقنبرزاده از گیلان، در وزن منهای 70 کیلوگرم عرفان کیمیاجو از گیلان ،باربد صداقت وهادی طاهرپور هردو از آذربایجان غربی و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم نیز مجید نیکوهمت از مرکزی و آرمین شکوری از تهران شرکت کرده اند .

در رده سنی جوانان وزن منهای 55 کیلوگرم علی مسکین از کرمانشاه ،میثم جمالی پور از فارس ،در وزن منهای 61 کیلوگرم میثم احمدی از تهران ،امیررضامیرزایی از قزوین،دروزن منهای 68کیلوگرم مهدی قراری زاده از کرمان وحمیدرضا نجاتی از قم ودر وزن به اضافه 76 کیلوگرم نیز صالح اباذری از مرکزی و سیدرضاخوشکلام از گیلان ودر وزن به اضافه 76 کیلوگرم محمد مهدی قاهری از گیلان حضور دارند. این اردو از30تیرماه و به مدت 10 روز زیر نظر کادرفنی در خانه کاراته مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار می شود .