ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

بسیاری از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوی منازل خاک می‌خورد


استاندار اصفهان:
بسیاری از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوی منازل خاک می‌خورد

استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوها و منازل وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم وجود موزه در حال از بین رفتن هستند.

خبرگزاری فارس: بسیاری از آثار هنری با ارزش هنرمندان اصفهان در پستوی منازل خاک می‌خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در شصت و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه هنرمندان استان نیازمند توجه بیشتری هستند، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، مهم‌ترین شوراهای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مسائل فرهنگی استان است که به ریاست نماینده ولی فقیه در اصفهان تشکیل می‌شود تا مسائل کلان فرهنگ عمومی و سیاست‌گذاری‌هایی که در این رابطه وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که ما باید ارتباط تنگاتنگی با هنرمندان استان برقرار کنیم چرا که استان اصفهان خاستگاه و جایگاه هنر ایرانی - اسلامی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر از نقطه نظرات و ایده‌های هنرمندان به ندرت استفاده می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان نیز به این موضوع اذعان داشتند، اقدام به تصویب شورای هم‌اندیشی هنرمندان استان اصفهان کردیم که از هر رشته‌ای، یک نماینده هنرمند در آن حضور داشته باشد و در رابطه با مسائل تصمیم‌سازی برای مسائل هنری فعالیت کند.

وی، ایجاد ارتباط دوسویه میان نهادهای فرهنگی- هنری با هنرمندان رشته‌های مختلف را یکی از وظایف اصلی این شورا ذکر کرد و گفت: این شورا که متشکل از افراد حقیقی هنرمندان است نه تنها باید در راستای ارتباط دو سویه میان هنرمندان و دستگاه‌‌های مسئول دولتی فعالیت کند، بلکه باید رقابت سالم را میان هنرمندان برقرار کند.

زرگرپور ادامه داد: در حال حاضر برخی ناهماهنگی‌هایی میان هنرمندان رشته‌های موسیقی، تئاتر و سینما وجود دارد که هر کدام از تبعیض میان آنها در رابطه با در اختیار گذاشتن امکانات لازم معترض هستند به طور مثال هنرمندان خوشنویس معتقدند که هم‌اکنون یک موزه تخصصی برای به نمایش گذاشتن آثارشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: شناسایی و استفاده از توانمندی‌های استان اصفهان در تحقق و معرفی آثار هنری استان در سطح ملی و بین‌المللی و هم‌فکری در راستای تقویت ارتباط و هماهنگی میان انجمن‌های هنری استان از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اصفهان شناسایی، معرفی و حفظ و صیانت از آثار هنری را از دیگر موضوعات مهم دیگر دانست و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از آثار هنری با ارزش در پستوها و منازل وجود دارد که متاسفانه در حال از بین رفتن هستند چرا که هنوز مسئولان ذی‌ربط در این حوزه موفق به احداث موزه تخصصی برای این دسته از هنرمندان نشده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در تمامی شهرهای بزرگ کشور، زمانی را برای برگزاری مراسم باشکوه و پر ابهت مذهبی در نظر گرفته‌اند این در حالی است که متاسفانه اینگونه مراسم در شهر اصفهان به صورت مجزا انجام می‌گیرد که خالی از ابهت تجمیع و شکوه کنار هم بودن است.

زرگرپور اضافه کرد: سال گذشته در میدان امام علی (ع) تجمع خوبی برای برگزاری مراسم مذهبی در روز عاشورا و تاسوعا برگزار شد و آن مراسم نشان داد که اگر هر سال یک مراسم متمرکز در یک نقطه از شهر برگزار شود، یکپارچگی و انسجام میان مردم دو چندان خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر برای هر شهرستانی یک روز ویژه‌ای را برای روز ایثار و شهادت برای تشییع شهدای انقلاب اسلامی تعیین کنیم، بدون شک انسجام، هم‌افزایی، اتحاد و یکپارچگی مردم آن شهرستان با محوریت ایثار و شهادت دو چندان می‌شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: روز 25 آبان ماه به عنوان روز ملی ایثار و شهادت اصفهان مطرح است و به همین نسبت نیز در مورد هر شهرستان می‌توان چنین روزی را تعریف کرد.

وی بیان کرد: در جلسات پیش پیرامون نظارت بیشتر بر باغ رستوران‌ها و باغ تالارها تصمیماتی گرفته شد به این ترتیب که اتاق اصناف استان با قرار دادن این مراکز جزو لیست رستوران‌ها، مسئولان ذی‌ربط بتوانند نظارت بیشتری بر این مراکز داشته باشند.

زرگرپور عنوان کرد: با توجه به اینکه مدتی پیش از سوی عده‌ای از منتقدان و علما پیرامون موضوع نظارت بر مانکن‌‌های ثابت در فروشگاه‌ها مباحثی مطرح شد و در عین حال گروه دیگری با این طرز تفکر مخالفت کردند، می‌طلبد که در زمینه بررسی بیشتر این موضوع ضمن برگزاری جلسه‌ای، تصمیمات مربوطه اتخاذ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد