ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

برنامه ای برای ماجراجویی در سطح مریخ + تصاویر


به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران سازمان فضایی ناسا در جدیدترین نوآوری نوعی نرم‌افزار با قابلیت نمایش 3بعدی مخصوص تفحص و ماجراجویی بر روی سیاره مریخ برای علاقه‌مندان طراحی کرده‌اند.

با این برنامه روی سطح مریخ به ماجراجویی بپردازید + تصاویر




  
گفتنی است، این نرم‌افزار امکان مشاهده مناطق دیدنی و شناخته‌شده روی سطح سیاره مریخ از جمله آتش فشان‌ها، کوه‌ها، کنال‌های به هم پیوسته که اعتقاد بر این است در گذشته در آنها آب جریان داشته و همینطور سایر سطوح شناخته شده روی این سیاره را برای کاربران فراهم می‌کند.

با این برنامه روی سطح مریخ به ماجراجویی بپردازید + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تصاویر مشاهده شده روی این نرم‌افزار همگی حالت 3بعدی داشته و از فاصله 24 کیلومتری سطح سیاره گرفته شده است.

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌ها دره‌ای به نام Valles Marineris است که بخش وسیعی از سطح سیاره مریخ را پوشانده و مساحتی در حدود 150 کیلومتر دارد.

با این برنامه روی سطح مریخ به ماجراجویی بپردازید + تصاویر

در نقشه این نرم‌افزار انواع دره‌ها، شکاف‌ها، ترک خوردگی‌های عظیم قابل مشاهده است.
کارشناسان اعتقاد دارند با استفاده از این نرم‌افزار و نقشه‌های 3بعدی موجود بر روی آن بهتر می‌توان به مطالعه در خصوص محیط زیست سیاره مریخ پرداخت.

این نرم‌افزار توسط نقشه‌های تعاملی از سطح مریخ که توسط داده‌های جمع آوری شده از فضا‌پیماهای سازمان فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا ESA جمع‌آوری شده است. از جمله مزایای این نرم‌افزار کیفیت و وضوح بالای تصاویر نشان داده شده در آن است.

بر اساس آمارها اولین نقشه‌های زمین‌شناسی از سیاره مریخ در فاصله سالهای 1978، 1986 و 1987 بدست آمده است.

این نرم‌افزار حتی موقعیت کاوشگر‌های سطح این سیاره از جمله کنجکاوی را نشان می‌دهد.
کارشناسان اعتقاد دارند سیاره مریخ در حال حاضر در وسط یک نوع عصر یخبندان قرار دارد و بنابراین آب به صورت مایع نمی‌تواند در سطح آن وجود داشته باشد اما گمان بر این می‌رود که در گذشته که دمای سیاره گرم‌تر بوده، جریان مایعات بر روی آن وجود داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد