ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

اطلاعات xbox 720

این روزها همه جا صحبت از نسل جدید کنسول*های بازی است. اما در این میان اخبار موثق درباره ایکس*باکس جدید (Xbox 720) نسبت به کنسول*های دیگر بیشتر است. از بین همه موضوعاتی که در مورد دستگاه*های بازی مطرح است، آنچه بیشتر از همه نظر کاربران را به خود جلب کرده، خبر مربوط به شرکت مایکروسافت درباره ساخت یک دستگاه بازی جدید دیگر از سری کنسول*های ایکس*باکس است. به همین بهانه قصد داریم همه اخبار و شایعات را در مورد ایکس*باکس جدید مرور کنیم.

  


زمان به بازار آمدن ایکس*باکس جدید


پس از پیگیری فعالیت*های مهندسان مسوول طراحی و معماری کنسول ایکس*باکس متوجه شدیم آنها قصد دارند خونی تازه در رگ*های این دستگاه جدید به جریان بیندازند! بر اساس اخبار منتشر شده از سوی مایکرو سافت، تاریخ عرضه ایکس*باکس 720 باید در سال 2014 یا 2015 باشد.
اکتبر 2011 هویت تعدادی از افرادی که در طراحی اولیه ایکس*باکس 720 نقش دارند، از جمله رئیس بخش طرح*ریزی خلاق این محصول فاش و به دنبال آن مشخص شد احتمالا تولید و فروش ایکس*باکس 720 با سری 360 تداخل دارد؛ زیرا در حالی که هنوز دستگاه قدیمی*تولید و فروخته می*شود و با توجه به این*که مایکروسافت در ابتدای عرضه کنسول 360 اعلام کرده بود که مدت 10 سال تولید و عرضه این محصول را ادامه خواهد داد، بنابراین نسل جدید این کنسول نیز همزمان از سوی مایکروسافت راهی بازار خواهد شد. زمان معرفی این محصول به احتمال زیاد باید همزمان با برگزاری نمایشگاه بازی رایانه*ای E3 در ژوئن 2013 باشد.
نامگذاری ایکس*باکس جدید




انتخاب 2 اسم رمز برای نسل جدید ایکس*باکس از همه محتمل تر است؛ اول ایکس*باکس 720 و بعد ایکس*باکس لوپ (Xbox Loop)، اما آنچه مهم است این که همه انتظار دارند این دستگاه بازی به مراتب کوچک*تر، ارزان*تر از ایکس*باکس 360 بوده و از تعامل بیشتری با دسته بازی حسی ـ حرکتی کینکت (Kinect) برخوردار باشد.



به کارگیری سخت افزاری خاص با فناوری پیشرفته
سال 2005 هنگامی* ایکس*باکس 360 به بازار آمد که در بردارنده بهترین فناوری ارائه شده سال 2004 بود. ابتدا با پردازنده (CPU) پاور PC 2/3 گیگاهرتزی 3 هسته*ای شخصی*سازی شده توسط IBM و یک پردازشگر گرافیکی (GPU) از نوع ATI عرضه شد.




حال اگر شما مشخصات سالخورده سخت*افزاری آن را با یک رایانه روزآمد که به آخرین پردازنده سندی بریج Core i7 اینتل، کارت گرافیک انویدیا GTX 580، یک ترابایت فضای ذخیره داده و 8 گیگابایت حافظه رم DDR3 مجهز است مقایسه کنید، درمی*یابید معمولا همیشه رایانه*ها چند قدم جلوتر از ایکس*باکس و پلی استیشن هستند. اما گذشته از ویژگی*های پیکربندی سخت*افزاری این کنسول*های مستقل بازی نسبت به رایانه*ها از مزایایی خاص خود برخوردارند.

فضای ذخیره داده و فرمت لوح فشرده ایکس*باکس 720



هنوز فضای ذخیره داده ابری (Cloud storage) قابلیت از دور خارج کردن رسانه*های فیزیکی را کسب نکرده، اما سال*هاست که این نوع سرویس*ها توانسته اند بخوبی به کاربران رایانه*های رومیزی خدمت کرده و در میان آنها سرویس OnLive توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. بدیهی*ترین گزینه فضای ذخیره داده برای نسل بعدی ایکس*باکس لوح فشرده بلو ـ ری (Blu-ray) است که تا به حال مایکروسافت از افزودن آن به ایکس*باکس 360 خودداری ورزیده است، اما احتمال استفاده از دیسک*های سخت، SSD، فلش درایوها، کارتریج*های گیم به سبک نینتندو و حتی زنده کردن دوباره HD-DVD نیز در این دستگاه وجود دارد.


گرافیک و پردازنده ایکس*باکس 720



با در نظر داشتن این موضوع که Xbox 360 Slim هم اکنون دربردارنده پردازنده*ای به نام (Vejle) مرکب از CPU/GPU است، می*توانیم تصور کنیم که شاید ایکس*باکس 720 یکی از پیشرفته*ترین تراشه*های فیوژن (AMD Fusion) باشد که شاید واحد شتاب یافته پردازشی کریشنا (Krishna APU) که اواخر 2012 به بازار مصرف عرضه می*شود. برخی افراد صاحب نظر عقیده دارند این تراشه که Obed نام دارد باید ترکیبی از عناصری باشد که از سوی IBM طراحی شده است.
بنابر عقیده گروهی متخصصان گرافیک این دستگاه جدید به قدری عظیم است که نه*تنها می*تواند سطوحی از جزئیات گرافیکی آواتار (Avatar) گونه را ارائه کند، بلکه ویژگی*های بهینه*سازی شده*ای نظیر هوش مصنوعی (artificial inteligence) و قابلیت*های فیزیکی را نیز کسب کرده است، یعنی هر یک از شخصیت*های حوادث و وقایع بازی*هایی مثل Grand Theft Auto مثلا هر یک از عابرهای پیاده در آن می*توانند شخصیت منحصر به**فرد و تفکر خاص خودشان را داشته باشند. بسیاری از کاربران معتقدند ایکس*باکس 720 باید به شکل و اندازه یک رایانه لوحه*ای (tablet) باشد. تبلتی با ویژگی*های ایکس*باکس 360 را مجسم کنید که قدرتی 6 برابری داشته و فناوری*های انقلابی مانند کینکت به صورت درون ساخت در آن تعبیه شده باشد.



دسته کنترل بازی ایکس*باکس 720




خوب یا بد، ویژگی کنترل اشاره*ای ـ حرکتی (gesture-control) آمده که در دسته*های بازی کنسول*های جدید ماندگار شود. بنابراین باید انتظار داشته باشید که نوع بهینه سازی شده ای از سخت*افزار کینکت مایکروسافت، یکی از قابلیت*های برجسته ایکس*باکس جدید باشد. هم اکنون کینکت پر فروش ترین و پر مصرف ترین وسیله الکترونیکی است که 10 میلیون عدد آن طی مدت زمانی کوتاه به فروش رفته است.
اما به هر حال دسته*های بازی به عنوان بهترین رابط*های کاربری سخت*افزاری و وسیله ورودی دستگاه*های بازی برای بازیخورهای کهنه کار باقی خواهد ماند. البته ما هرگز نمی*توانیم تصور کنیم که تنها با حرکت دادن دست*هایمان به اطراف در مقابل کینکت بتوانیم Gears of War 4 را بازی کنیم، زیرا این طرز بازی نمی*تواند توام با دقت کافی باشد.



ایکس*باکس 720 و ویندوز 8
مایکروسافت می*خواهد اکوسیستمی *از برنامه*های نرم*افزاری کاربردی (apps) و بازی*ها را فراهم کند که در تلفن*های همراه ویندوزی، خود ویندوز و دستگاه ایکس*باکس بعدی کار کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد