ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

موسیقی شیطانی

در دهه 1960م. شیطان‏پرستی توسط سرمایه‏داران یهود مورد حمایت قرار گرفت و چند گروه شیطان‏پرست در انگلستان و ایالات متحده آمریکا، به وجود آمدند که معروف‏ترین آنها، تشکل «کلیسای شیطان»، در شهر سان‏فرانسیسکو بود. امروزه دیگر صلیب‏های وارونه، ستاره پنج پر، صورت‏های نقاشی شده، ماسک‏های حیوانات درنده شاخ‏دار، برهنه پوشی و...، تنها نشانه‏ها و سمبل‏های شیطان‏پرستی نیست. عمده‏ترین نشانه شیطان‏پرستی را در تجاوز و قتل - به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان و قتل آنان - باید دید. شیطان‏پرست‏ها موظفند که همیشه خشم و نفرت خود را نسبت به مسیح و سایر مقدسات اعلام کنند.
استفاده از موسیقی، مهم‏ترین ابزار این فرقه، در جهت تبلیغ عقاید خود و نیز تحت تأثیر قرار دادن جامعه، به خصوص قشر جوان می‏باشد. این گروه‏ها گاهی خود اذعان می‏کنند که شیطان‏پرست هستند و برخی از آنان بدون این ادعا، به تضعیف بنیان‏های ارزشی و دینی و تبلیغ افعال شیطانی می‏پردازند. با توجه به فراوانی موسیقی‏های مبلغ این گروه‏ها در ایران و رویکرد برخی جوانان بی‏اطلاع به این نوع موسیقی و حتی چاپ کتاب حاوی متن این موسیقی‏ها و سرمایه‏گذاری زیاد دشمن در این باره، بررسی و تحقیق پیرامون این موضوع و اطلاع‏رسانی و آگاهی افکار عمومی، امری ضروری به نظر می‏رسد.

 خبرگزاری فارس طی خبری در تاریخ 20.10.1383 پرده از این فعالیت‏ها برداشت و در این باره چنین گزارش داد:
«امین، دانشجوی یکی از رشته‏های گروه پزشکی دانشگاه که از افراد مؤثر گروه شیطان‏پرست هوی متال در ایران است، مدتی پیش به صورت اتفاقی و بر اساس درخواست یکی از دوستان خود که قصد بازدید از جبهه‏های جنوب کشور را در کاروان‏های راهیان نور داشت، به همراه جمعی از دانشجویان، عازم این مناطق شد که تأثیرات روحی این سفر، زمینه‏ساز رویگردانی وی از فعالیت در گروه‏های فعال شیطان‏پرست و بیان حقایقی قابل توجه درباره آنها شده است. به گفته این فرد، عناصری از رژیم صهیونیستی که در کشور امارات حضور دارند، شبکه اصلی هدایت گروه‏های هوی متال را در ایران، در دست دارند. بر اساس اسناد ارائه شده توسط امین، حساب‏های ارزی این گروه در شبکه بانکی کشور است و از طریق شبکه اینترنت هدایت می‏شود و در سال گذشته، حدود هشت میلیون دلار آمریکا به این حساب‏ها واریز شده است که بین گروه‏های شیطان‏پرست، در شهرهای مختلف ایران، توزیع گردید. وی با بیان این که تعداد اعضای این گروه در برخی شهرهای کشور به دو هزار نفر بالغ می‏شود، اضافه کرد: مطالب ارائه شده نشان می‏دهد که برخی فعالیت‏های ضدامنیتی نیز توسط برخی عناصر خاص در این گروه‏ها، برای رژیم صهیونیستی انجام می‏شود. وی با یادآوری این که مجوزهای ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ گسترده کتاب‏های گروه‏های هوی‏متال در کشور، زمینه ارتباط نزدیک فکری اعضای این جریان در سراسر کشور را فراهم ساخته است، افزود: در سال‏های اخیر، به دلیل عدم وجود نظارت و کنترل واقعی در کشور، گروه‏های اجتماعی معارض، کارکرد سیاسی و ضدامنیتی پیدا کرده، زمینه سوءاستفاده‏های ضدملی بیگانگان از آنها فراهم شده است. در حال حاضر، گروه متال، با قدیمی شدن علاقه به رپ در ایران، طرفداران بیشتری را جذب کرده است».
در این مقاله سعی می‏شود تا به بررسی برخی از این موسیقی‏های شیطانی و شیطان‏پرستی پرداخته شود.
1. موسیقی رپ‏
RAP، فرهنگی که به ویژه به جوانان سیاه و اقشار تحتانی در جوامع غرب تعلق دارد و از آمریکا سرچشمه گرفته، شورش‏گران سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. موسیقی‏RAP ، از تکامل اشکال دیگری از موسیقی سیاهان در محله‏های فقیرنشین برانکس نیویورک و تا حدودی هارلم شکل گرفته است. این محلات، نقطه تمرکز گروه‏هایی از سیاهان است که سال‏ها پیش، تحت شرایط فلاکت‏بار اقتصادی، مجبور به مهاجرت از ایالات جنوبی به شهرهای بزرگ نظیر نیویورک شدند. در اواخر دهه 1960م. وقتی که آمریکا زیر ضربه مبارزات انقلابی در کشورهای تحت سلطه‏اش، به ویژه ویتنام، قرار داشت و انقلاب چین نیز بر شورش‏گران و انقلابیون در ایالات متحده تأثیر نهاده بود، در شهرهای بزرگ آمریکا، تضادهای طبقاتی میان سیاهان با بورژوازی امپریالیستی و پایه‏های اجتماعی‏اش، شدتی فوق‏العاده یافت. بین محلات فقیرنشین سیاه با سایر نقاط شهر نیویورک، چیزی شبیه به خط مرزی وجود داشت. خط مرزی، شاهد درگیری دسته‏هایی متشکل از سفیدهای نژادپرست و پلیس با گروه‏های بزرگ و متشکل جوانان سیاه بود. گروه‏های RAP از دل همین تشکیلات شورشی سیاه شکل گرفتند. در این جا قسمتی از نخستین ترانه RAP اعتراضی را که از معروفیتی بین‏المللی برخوردار است و «پیام» نام دارد، می‏خوانیم؛ این ترانه که از آثار گرند مستر فلش و گروه فوریوس فایو است، حکایت کننده شرایط نابسامان طبقه‏های فقیرنشین جامعه است:
«دستم را بروی اسلحه‏ام می‏فشارم؛ زیرا قصد جانم را کرده‏اند. مرا هل ندهید؛ دیگر جان به لبم رسیده؛ می‏کوشم به سیم آخر نزنم. این جا درست مثل یک جنگل است و بعضی وقت‏ها تعجب می‏کنم که چگونه می‏توان جان سالم به در برد».
در همان سال‏های نخستین شکل‏گیری رپ، با دخالت قدرتمندان، هدف‏های سیاسی و اجتماعی گروه‏های سیاه‏پوست، دست‏خوش نوعی تحریف گردید و در نتیجه، به ابزاری در دست سیاست‏مداران صهیونیسم تبدیل شدند. در طول مدتی که رپ شکل می‏گرفت، عناوین مختلفی از این نوع موسیقی، توسط موسیقی‏دان‏ها به وجود آمد و با پیوستن خوانندگان معروفی به این گروه، موسیقی رپ، طرفداران زیادی را به خود جلب کرد. آن رپ، نسبت به گروه‏های دیگر، طرفداران بیشتری دارد و جوانان علاقه‏مند به موسیقی، آن را گوش می‏دهند و براساس مدل‏هایی که به آنها القا می‏شود، لباس می‏پوشند و آرایش‏های ظاهری رپ را برمی‏گزینند. شلوارهایی که پاچه گشاد آنها بر روی زمین کشیده می‏شود، مانتوهایی با آستین‏های بلند، موهای روغن‏زده و چسبیده بر سر، عینک‏های دودی با قالب فلزی، خط ریش پایین‏تر از گوش پسران و روسری‏های کوچک و معمولاً سفیدرنگ دختران، ویژگی‏های ظاهری افراد گروه رپ است.
برخی از گروه‏های زیرمجموعه رپ عبارتند از:
Ace of Baseکه در سبک موسیقی پاپ از سال 1988م. در آمریکا و اروپا برنامه اجرا می‏کنند. اعضای این گروه، چهار خواننده سیاه‏پوست هستند که اغلب اشعارشان، پیرامون عشق و روابط آزاد غیراخلاقی می‏باشد.
New Kids of The Blackکه از سال 1987م. برنامه اجرا می‏کنند و آهنگ‏های آنها بسیار تند و با مضامینی درباره عشق و زندگی است. خوانندگانی به نام‏های کوئین و جیمی، به همراه دو سیاه‏پوست دیگر، عضو این گروه می‏باشند و همگی هم‏جنس‏باز هستند.
2. موسیقی متال‏
موسیقی متال، دارای زیرمجموعه‏های زیادی است که برخی از آنان جزء مهم‏ترین گروه‏های شیطان‏پرست محسوب می‏شوند؛ مانند هوی متال، بلک متال و... .
Black Metal
از زمانی پدید آمد که نئووایکینگ‏های نروژ، در جست‏وجوی راه و وسیله‏ای برای نابود کردن مسیحیت در نروژ و بعد در تمام دنیا بودند و در این راه، انسان‏های بسیاری را کشتند و کلیساهای زیادی را آتش زدند و بلک متال را بی‏نهایت نواختند تا شاید خدای تاریکی‏ها باز گردد. موسیقی‏ای که بیانگر دنیای تاریک، سرد و بی‏روح است و سبکی مملو از خشونت، مرگ و کشتار، به این گروه اختصاص دارد.
Death Metal
مرگ، یگانه حقیقتی است که راه فراری از آن نیست. درباره مفهوم مرگ، شیطان‏پرستان به دو دسته بسیار بزرگ تقسیم می‏شوند: دسته اول، کسانی هستند که خودآگاهانه، مرگ و ماندن در جهنم را ترجیح می‏دهند و دسته دوم، کسانی هستند که منکر مرگ هستند و بر این گمانند که پرستش شیطان، کفایت می‏کند تا او آنان را از چنگال مرگ رهایی بخشد و عمری جاودان، نصیب آنان گرداند. از این لحاظ، دسته اول خطرناک‏ترند؛ زیرا آگاهانه به جنگی نامقدس در برابر خداوند روی می‏آورند؛ جنگی که می‏دانند در آخر به شعله‏های آتش ختم می‏شود. آنان گناه را زینت درونی انسان تصور می‏کنند و به مرحله‏ای می‏رسند که دیگر گناه برای زندگی آنان، از آب و نان نیز ضروری‏تر می‏شود؛ تا درجه‏ای که دیگر چیزی جز گناه نمی‏بینند. آنان به هر گناهی دست می‏زنند؛ ربا، قتل، دروغ، تهمت، دزدی، شرب خمر، هتاکی به مقدسات و مؤمنین، اعمال منافی عفت و... .
تعداد دیگری سبک متال وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات خاص خود هستند؛ اما وجه اشتراک بسیاری از آنان رواج خشونت و فحشاست.
آن چه ذکر شد، بیانگر بخشی از فرهنگ غرب و در رأس آن آمریکاست. این سخن بوش که «ارزش‏ها و موضوعات مورد علاقه آمریکا برای هر کسی و در هر جامعه‏ای درست و مفید است» و نیز این سخن او که «اهداف آمریکا، برقراری صلح، تداوم آزادی و رسیدن به سعادت و خوشبختی است»، چه معنایی می‏تواند داشته باشد؟ شاید این سخن توماس فردمن، تحلیل‏گر سیاسی آمریکا که «جنگ با این دشمن (اسلام)، با ارتش ممکن نیست؛ بلکه باید در مدارس، مساجد، کلیساها و معابد به رویارویی با آن پرداخت و در این راه، جز با همکاری روحانیون، کشیشان و راهبان، نمی‏توان به پیروزی دست یافت»، تفسیر و معنایی برای این سخنان سردمداران آمریکا باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد