ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ویندوز را به حالت قبل برگردانید


اشتباهات اجتناب ناپذیرند ، چه به دلیل اشتباهات خود شما چه به دلیل مداخله ی بیجای کاربران در رجیستری . در نود و پنج درصد موارد ، آموزش زیر شما را کمک خواهد نمود .
آیا تاکنون در مورد برنامه Sysetm Restore که در ویندوز XP قرار دارد و تنظیمات قلب ویندوز را بازیابی می کند چیزی شنیده اید ؟ System Restore کامپیوتر شما را به وضعیت قبلی برمی گرداند ، بدون اینکه اطلاعات شخصی اخیر نظیر سندها ، فهرست های تاریخچه ، پوشه های دلخواه ، یا پیغام های پست الکترونیکی را از دست بدهید


این ابزار ، تغییرات کامپیوتر و سایر برنامه های کاربردی را مورد مشاهده قرار داده و نقاط بازیابی را ایجاد می کند . این نقاط ، Snapshot نامیده می شوند ، اما در واقع دستور العمل هایی برای لغو تغییرات اخیر می باشند . وقتی پیکربندی به خوبی عمل نمی کند ، این Snapshot ها را بازیابی می کنید .


به صورت پیش فرض ، ایجاد این نقاط بازیابی در ویندوز XP به صورت روزانه و پس از رویدادهای با اهمیت مانند نصب یک برنامه کاربردی یا راه انداز ابزار انجام گیرد . System Restore برای کارهای جدی در رجیستری بسیار مناسب است ، چون هر زمان که مایل باشید می توانید نقاط بازیابی خاص خود را ایجاد کنید .
طرز ساخت نقاط بازیابی : برای اجرای System Restore به ترتیب مراحل زیر را طی کنید :

Start/All Programs/Accessories/System Tools/System Restore

Create A Restore Point را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید . در کادر Restore Point Description نامی توصیفی برای نقطه بازیابی وارد کرده و سپس روی Create کلیک کنید .
System Restore تاریخ و زمان را به این نام اضافه می کند . حال بر روی Home کلیک کنید و این بار Restore My Computer To an Earlier Time را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید .

نقطه مورد نظر جهت بازیابی را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید . System Restore در صورتی که فضای کافی به آن اختصاص یافته باشد ، نقاط بازیابی تا نود روز پیش را حفظ می کند ، بنابراین با استفاده از تقویمی می توانید روز دقیق ایجاد نقاط بازیابی را بیابید .

در تقویم که در شکل زیر مشاهده می کنید ، تاریخ هایی که به صورت حروف پررنگ نمایش داده شده اند ، آن هایی هستند که حاوی نقاط بازیابی می باشند .



قبل از ادامه کار ، حتما سندهای باز خود را ذخیر کرده و تمام برنامه های در حال اجرا را ببندید . چون System Restore کامپیوتر را مجددا راه اندازی می کند .
روی یک تاریخ کلیک کرده و سپس روی نقطه بازیابی موجود در فهرست کلیک کنید . مجددا روی Next کلیک کنید تا ویندوز XP اجرا شده و پیکربندی نقطه بازیابی انتخاب شده را بازیابی کند .
گاهی اوقات اگر پیکربندی کامپیوتر استحکام کافی را نداشته باشد ، نمی توانید ویندوز XP را به صورت طبیعی اجرا کنید . در این حالت باید به سراغ وضعیت Safe بروید . در این وضعیت ، نمی توانید نقاط بازیابی را ایجاد کنید ، اما می توانید نقاطی را بازیابی کنید که از قبل ایجاد شده اند .
منبع : http://weblog.alvanweb.com/2005/01/06/system-resotre

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد