ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

سیستم عامل های چند رسانه ای

الگوریتم به قرار زیر است . برای هر سینما تنها یک فرآیند وجود دارد .(یا نخ )

چه کسی باید یک فریم از یک دیسک را در یک زمان بخواند و سپس مخابره کندآن فریم را به کاربر . از این رو همه پردازه ها به طور مساوی مهم هستند . میزان یکسانی کار در هر فریم انجام میشود و مسدود می شود وقتی که آنها دارند پردازش فریم جاری را تمام می کنند.

زمانبندی دوره ای کار را با کیفیت بالا درست انجام داد . در مجموع احتیاج بود به الگوریتم های زمانبندی استاندارد که یک مکانیزم زمانی مطمئن درست می کند و هر فرآیند اجرا می شود در فرکانس جاری .


  


یک راه برای دست یافتن به زمان شایسته داشتن یک زمانسنج اصلی است که تیکها را بگوید 30 سیگنال در هر ثانیه (برای Ntsc ) . در هر تیک همه پردازشها اجرا می شوند به طور مداوم با یک نظم یکسان .

وقتی که یک پردازش کارش دارد کامل می شود آن پیآمد معلق می شود سیستم فرا می خواند آن را و آزاد می کند cpu را تا وقتی دوباره آن اتفاق رخ دهد.  

همه پردازشها دوباره در یک زمان یکسان اجرا می شوند . شمار زیادی از پردازشها کوچک هستند که همه آنها می توانند در یک فریم زمانی اجرا شوند زمانبندی دوره ای شایسته است .

7.4.2 ) زمانبندی بی درنگ عمومی

متاسفانه ، در حقیقت این مدل به ندرت قابل اجرا است شماری از کاربران تغییر می دهند دیدشان را از آمدو رفت سایز قابهای خیلی وحشت ناکی ازفشردگی ویدیو و سینماهای متفاوت امکان دارد توانایی نمایششان متفاوت باشد . در نتیجه پردازشهای متفاوت امکان دارد در فرکانسهای متفاوت اجرا شوند با میزان کار متفاوت با فرجه متفاوتی بوسیله این کار بایستی کامل شود . این ملاحضات پوشش داد مدلهای مختلف را ، از پردازشهای چند رقابتی هر یک با فرجه و کار خودش برای cpu .

ما می خواهیم فرض کنیم که سیستم چه فرکانسی در هر پردازش بایستی اجرا شود چقدر کار باید انجام دهد و فرجه بعدی چیست . زمانبندی دیسک در فرستادن نیز هست اما ما می خواهیم بعدا به آن رسیدگی کنیم . زمانبندی پردازشهای رقابتی چندگانه ، برخی یاهمه آنها فرجه ای دارند که بایستی ملاقات کنند و زمانبندی بی درنگ نامیده می شود . در یک مثال از نوع محیط یک زمانبندی بی درنگ چند رسانه ای کارها را در سه پردازش A,B,C رسیدگی می کند نگاه کنید در شکل 11-7 . پردازش A در 03 میلی ثانیه اجرا می شود ( تقریبا سرعت Nts )  ، هر فریم 10 میلی ثانیه از زمان cpu را نیاز دارد .

وقتی رقابت نباشد آن می تواند اجرا شود در 10 قسمت پشت سر هم A1  وA2 A3 و غیره . هر یک شروع می شود 30 میلی ثانیه بعد از قبلی ، هر cpu پشت سر هم بکار می برد یک فریم و دارد یک فرجه ، آن بایستی کامل شود قبل از اینکه بعدی شروع شود . در شکل 11-7 دو پردازش دیگر نیز همچنین وجود دارد BوC . پردازش B  در 25 وقت بر ثانیه اجرا می شود (e,y,pAe ) و پردازش اجرا
می شود 20 وقت بر ثانیه .

یک Ntsc کند شده یا جریان PAL نشان داده شده است در 15 میلی ثانیه و 5 میلی ثانیه برای BوC به ترتیب ، فقط برای ساختن مسئله زمانبندی بیشترکلی تر از داشتن همه آنها به طور یکسان ،شکل 11-7  .

سوءال زمانبندی حال اینست که چطور زمانبندی   Bو    Aو  Cبا یقین ساخته می شود آنها ملاقات می کنند به ترتیب فرجه شان را . قبل از هر نگاهی به الگوریتم زمانبندی ما مجبوریم ببینیم این تنظیمات قابل زمانبندی در همه هست . فرا خواندن از ثانیه 2 و 5 و 4 اگر آن پردازش کند .در دوره Pi میلی ثانیه و احتیاج داشته باشد به t i میلی ثانیه از زمان هر فریم cpu سیستم هست قابل زمانبندی اگر و فقط اگر                     <= 1  Pi Ci  ∑     هر کجا هست شماره ای از پردازشها در کیس 3 یادداشت می شود که P il ci  هست و فقط قسمتی از cpu  آماده شده است بوسیله پردازش 1 . برای مثال از شکل 11-7 و A هست در حال مصرف کردن  30/10 از cpu  و مصرف می کند 40/15 از  cpuو C مصرف می کند 5/5 از cpu  را .این بخشها جمع می شود با هم به 88% از cpu . بنابراین سیستم از پردازشها هست قابل زمانبندی . تا کنون ما فرض کرده ایم که وجود دارد یک پردازش در هر جریان . در حقیقت اینجا دو یا چند جریان پردازش می شود برای مثال یکی برای صوت و یکی برای تصویر . آنها ممکن است در سرعت های متفاوتی اجرا شوند و ممکن است مصرف کنند مقدارهای متفاوتی از زمان cpu  را در پشت سر هم ، اضافه شد پردازشهای صوتی با مخلوط شدن و تغییر نیافت مدل کلی . به هر حال نظر به اینکه همه ما پر مدعا هستیم وجود دارد . m  پردازش برای هر اجرا در یک فرکانس ثابت با یک مقدار از کار مورد نیاز روی هر بخش   cpu . در بعضی سیستمهای بی درنگ پردازشها حق تقدم دارند و در بقیه آنها نیستند . در سیستمهای چند رسانه ای پردازشها حق تقدم عمومی دارند . به معنی یک پردازش که در معرض گم شدن است ، فرجه اش ممکن است اینترانیت داشته باشد اجرا پردازش ها قبل از اجرای فرآیند پایان می یابد با فریم اش . وقتی که آن انجام شد فرآیند قبلی می تواند ادامه یابد ، این رفتار عملکرد چند برنامه ای است و در نتیجه ما قبلا  دیدیم .

ما می خواهیم مطالعه کنیم حق تقدم الگوریتمهای زمانبندی بی درنگ را زیرا ایرادی برای آنها در سیستمهای چند رسانه ای وجود ندارد و آنها ارائه دادند بهترین کارایی از یک غیر انحصاری . فقط یک شرکت یا فر مخابراتی دارد که انباشته شده است . در یک انتقال دسته ای کوچک به وسیله فرجه یا فر کاملا پر است ، پس آن می تواند فرستاده شود به کاربر در یک عملکرد مفرد . در غیر اینصورت خطا در خط ارسال ممکن است مطرح گردد . الگوریتم بی درنگ میتواند هر یک از این دو یعنی استاتیک یا دیناسیک باشد الگوریتم های استاتیک ارجاع می کنند هر غرآیند یک اولویت ثابت را در پیشرفت و سپس اولویت بندی می شود قبضه انحصاری زمان بندی با استفاده از حق تقدم شان . الگوریتم های دیناسیک اولویتشان نمی تواند ثابت باشد . در زیر ما می خواهیم مطالعه کنِیم یک مثال از هر نوع سرعت زمانبندی یکنواخت .

 

الگوریتم زمان بندی بی درنگ استاتیک کلاسیک برای به انحصار در آمدن دوره فرآیند هاR ms است ( سرعت زمان بندی یکنواخت ) . ( بیوولای لندو 1937 ) آن می تواند برای فرآطند های که ملاقات می کنند استفادهشود با شرایط زیر :

1-   هر دوره ی فرآیند بایستی کامل شود با دوره اش .

2-   هیچ فرآیندی به فرآیند دیگری وابسته نیست .

3-   هر فرآیندی احتیاج دارد به مقدار یکسانی از زمان cpu روی     هر انتقال دسته ای

4-    هیچ دوره ای از فرآیندها فرجه ای ندارد .

5-   فرآیند پیش دستی اتفاق می افتد فورا و بدون هیچ سرازیری

چهار حالت اول معقول هستند ولی آخری در جریان نیست .آن مدل خیلی آسان در سیستم ساخته می شود . Rms کارها را بوسیله ارجاع کردن هر فرآیند به یک اولویت ثابت هم اندازه با فرکانس از رویداد عمل رها سازی اش .

برای مثال یک یک فرآیندی که بایستی هر 30 میلی ثانیه اجرا شود اولویت 33 را می گیرد یک فرآیند ی که بایستی اجرا شود هر 40 میلی ثانیه اولویت 25 را می گیرد و یک فرآیندی که بایستی اجرا شود هر 50 میلی ثانیه اولویت 20 را می گیرد اولویتها هستند بدین گونه خطی با سرعت . سوءال این است که آن چرا سرعت یکنواخت نامیده شده است . در اجرای زمان ، زمانبندی همیشه فرآیند آماده با اولویت بالا اجرا می شود .

حق تقدم پیدا می کرد اجرای فرآیندهااگر نیاز داشت .لید و لای لند ثابت کردند که Rms مطلوب است در میان کلاسی از الگوریتم های زمان بندی استاتیک شکل 12-7 نشان می دهد چگونگی زمانبندی سرعت یکنواخت کارها را در مثال ای از شکل 11-7 فرآیند A و Bو C دارند اولویتهای استاتیک 33 و 25 و 20 به ترتیب که بدان معنی است که هر وقت  A احتیاج داشت به اجرای آن اجرا می شود و هیچ فرآیند جاری دیگر انحصاری نمی کند استفاده از cpu را .

فرآیند B می تواند انحصاری کند C را اما A را نمی تواند فرآیند C منتظر می ماند تا cpu بیکار شود تا در نتیجه اجرا شود . در شکل 12-7 در ابتدا همه 3 فرآیند آماده اجرا شدن هستند . یکی که بیشترین اولویت را دارد ، A انتخاب می شود و اجازه داده می شود تا اجرا شود تادر 15 میلی ثانیه تمام شود مشاهده می کنید در خط Rms بعد از اینکه پایان یافت B وC به ترتیب اجرا می شود این فرآیندها با همدیگر 30 میلی ثانیه می گیرند تا اجرا شوند بنابراین وقتی که ، تمام شد زمانی برای A هست تا دوباره اجرا شود این چرخش ادامه می یابد تا زمانی که وقت به t=70 برسد در t=80    B آماده است و دوباره اجرا می شود به هر حال در t=90 یک فرآیند با اولویت بالاتر می آید آماده شود تا آن انحصاری کند B را و اجرا شود تا آن پایان یابد در t=100 در آن نقطه سیستم می تواند انتخاب کند مابین پایان یافتن B یا شروع کردن C .

بنا براین فرآیند با اولویت بالاتر انتخاب می شود ،B  .

7.4.4             ) زمان بندی زودترین فرجه اول :

یکی دیگر ازمحبوب ترین الگو ریتم زمان بندی بی درنگ هست . زودترین فرجه EDF     است که یک الگوریتم دینا سیک است آن به پردازش های دوره ای احتیاج ندارد . چنانکه انجام داد  الگوریتم سرعت یکنواخت آن احتیاج ندارد به زمان یکسان اجرای هر Cpa در انتقال دسته ای چنا نکه Rms   انجام می داد هروقت یک فرآیند به زمان cpu احتیاج دارد آن اعلام می کند حضورش را و فرجه اش را . زمان بندی نگه می دارد یک لیستی از فرآیند های قابل اجرا را مرتب می کند روی فرجه شان . الگوریتم فرآیند اول در لیست را اجرا می کند یکی با بستن فرجه ، هر موقع یک فرآیند جدید می آید تا آماده شود سیستم چک می کند ببیند اگر آن فرآیند جدید اتفاق می افتد قبل از آن فرآیند جاری اجرا می شود در اینصورت فرآیند جدید انحصار می کند فرآیند جاری را . در مثالی از EdF که در شکل 12-7 فرض شده است . در ابتدا هر سه فرآیند آماده هستند .

آنها به ترتیب فرجه شان اجرا می شوند .A باید پایان یابد در t=30   . B بایستی آنها به ترتیب پایان یابد در t=40 و C بایستی پایان یابد در t=50 . بنابراین A فرجه زودتری دارد . پس اول می رود تا زمانی که t=90 انتخابها در Rms یکسان هستند . در t=90 ، A دوباره می آید تا آماده شود و فرجه اش t=120 است همانند فرجه B . زمان بند می تواند به طور صحیح انتخاب کند یکی از آن دو تا را تا اجرا شوند . اما نظر به اینکه در تمرین B انحصار داشت برخی ارزشهای غیر صفر با آن متحد شده و بهتر است که اجازه داده شود تابع اجرا شود .

برای برطرف کردن تصوری که Rms    و EdF  همیشه نتیجه یکسانی می دهد اجازه بدهید به ما ، حالا نگاه کنیم در مثال دیگری در شکل 13-17  در این مثال دوره های C , B , A یکسان هستند مثل قبل اما حالا A احتیاج دارد 15 میلی ثانیه از زمان cpu هر انتقال cpu در عوض تنها 10 میلی ثانیه شده است .

کامپیوترهای تست قابلیت زمان بندی cpu استفاده می کند . از تنها 5/2 درصد از cpu  و بقیه آن باقی مانده است . اما در تئوری cpu سرتاسر تصدیق شده نیست وآن بایستی امکان پذیر باشد تا پیدا کند یک زمان بندی مجازی.




    سیستم‌عامل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D...

    سیستم‌عامل یا سامانهٔ عامل (به انگلیسی: Operating System) نرم‌افزاری است که مدیریت منابع رایانه را ...
        انواع ... · دلایل ... · وظایف ... · سیستم ...
    سیستم عامل - زومیت - zoomit.ir
    www.zoomit.ir/category/os

    مقالات سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، یونیکس، مک، اوبونتو
    مفاهیم: سیستم عامل چیست؟ - hamshahrionline
    hamshahrionline.ir/details/60211

    سیستم عامل مسئولیت ایجاد توازن بین این حافظه‌ها که همان منابع کامپیوتر هستند را دارد.

    سیستم عامل - ویکی‌کتاب - fa.wikibooks.org
    https://fa.wikibooks.org/wiki/سیستم_عامل

    سیستم‌عامل به رابط نرم‌افزاری میان نرم‌افزارهای سیستمی و کاربری و سخت‌افزار کامپیوتر ...
    سیستم عامل ویندوز - downloadha.com
    www.downloadha.com/category/نرم-افزار/سیستم-عامل

    ... Workstation نام نرم افزاری مشهور در زمینه ساخت هارد دیسک های مجازی و سیستم عامل های مجازی می ...
    سیستم عامل - srco.ir
    srco.ir/WhyHow/Contents/WhatIsOS.htm

    سیستم عامل . سیستم عامل بدون شک مهمترین نرم افزار در کامپیوتر است . پس از روشن کردن ...
    سیستم عامل ها - tebyan.net
    www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=472

    سیستم‌عامل آی.او.اس نسخه 7 نیز از این قاعده مستثنا نیست و بسیاری از کاربران پس از به ...
    سیستم عامل چیست؟ - بایت گیت - bytegate.ir
    bytegate.ir/سیستم-عامل-چیست؟

    سیستم عامل (Operation System) به زبان ساده، یک برنامه کلی است که سیستم و سایر برنامه‌های جانبی را ...
    دانلود سیستم عامل - p30download.com
    p30download.com/fa/software/category/os

    یک سیستم عامل مجموعه ای از نرم افزار های پایه و کمکی است که کامپیوتر شما را راه اندازی می کنند.
    سیستم عامل موبایل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    https://fa.wikipedia.org/wiki/سیستم_عامل_تلفن_همراه

    سیستم عامل موبایل نوعی سیستم‌عامل است که مخصوص دستگاه های قابل حمل از جمله تبلت، تلفن ...
        انواع ... · مقایسه ... · چستارهای ... · پانویس



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد