ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

بیش از ٩٩ درصد فرایند شمارش و تجمیع آرا تمام شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخاباتی کشور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگا ساعت 14 شبکه اول سیما اظهار داشت: در روند برگزاری انتخابات از راهنمایی‌ها و همچنین تاکیدهای مقام معظم رهبری بهره‌مند شدیم که از ایشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز نقش بسزایی در برگزاری انتخابات داشتند که ایفای نقش مثبت دولت در برگزاری انتخابات 7 اسفند نیز قدردانی می‌کنیم.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: تا به الان 99 درصد کار شمارش آرا به پایان رسیده است اما مسیر برای گرفتن تاییدیه‌ها از اعضای نظارت بر انتخابات و همچنین تنظیم صورت‌جلسه‌ها باید طی شود تا بتوانیم نتایج قطعی را اعلام کنیم.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: شمارش آرا به پایان رسیده است. هیچ حوزه‌ای در کشور وجود ندارد که آرای آن شمارش نشده باشد.

وی افزود: در تهران 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و در کل کشور نیز 62 درصد مردم پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وزیر کشور ادامه داد: مرحله بعد از برگزاری انتخابات مرحله رسیدگی به شکایت است که این کار وظیفه شورای نگهبان است و ما هم همکاری‌های لازم را خواهیم داشت. امیدوارم در این مرحله نیز شاهد آرامش باشیم. همه ما باید تلاش کنیم تا آرامش و نشاط ایجاد شده در سطح جامعه حفظ شود.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: برخی شایعات مبنی بر کند بودن روند شمارش آرا در برخی حوزه‌ها مطرح شد که به صراحت می‌گویم ما در این رابطه کندی نداشتیم. اگر هموطنان ما به یاد داشته باشند در دوره‌های قبل نیز اعلام نتایج تهران تا سه‌شنبه طول می‌کشید اما دراین دور نتایج در شب گذشته تقریبا آماده بود.

وزیر کشور در خاتمه تصریح کرد: پس از اینکه روند برگزاری انتخابات تایید شد ما یک ماه فرصت داریم تا در رابطه با تاریخ برگزاری انتخابات دور دوم تصمیم بگیریم اما ما تلاش می‌کنیم که تا نیمه دوم فروردین این کار را انجام دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد