ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

ایران جستجو

هر چی بخوای اینجا پیدا میشه!

دانلود لغت نامه معین برای اولین بار

فرهنگ معین یکی از فرهنگ‌های مهم لغات فارسی است. نویسنده این فرهنگ دکتر محمد معین (درگذشت: ۱۳۵۰ خورشیدی) و ناشر آن انتشارات امیرکبیر است.

فرهنگ معین در شش جلد تدوین شده و بارها در ایران به چاپ رسیده‌است.فرهنگ (متوسط) معین شامل ۳ بخش لغات، ترکیبات خارجی و اعلام آن است که هر‌کدام از این ۳ بخش دارای مشخصاتی است که فهرست‌وار به شرح زیر است:
الف – بخش لغات شامل (مواد، املاء، تلفظ، اصل و ریشه، دستور، معانی و مفاهیم، شواهد و امثله، مترادف و متضاد، توضیح، لغات مصوب فرهنگستان)

ب – بخش ترکیبات خارجی شامل (مواد املاء، تلفظ، اصل و ریشه، دستور، معانی و شرح اعلام، شواهد، توضیح، تواریخ، نامهای مصوب فرهنگستان) است.به‌طور کلی با استفاده از فرهنگ معین می‌توان اطلاعاتی از لغات و اصطلاحات فارسی (ایرانی، عربی، ترکی، مغولی، هندی و لغات زبان‌های اروپایی مستعمل در فارسی)اعم از فصیح و عامیانه پی برد و آگاهی از تلفظ، معرفت بر ریشه و وجه اشتقاق و ترکیبات و ترکیبات کلمات.

دکتر محمد معین معتقد است که هیچ فرهنگ کاملی کار یک تن نباید باشد و نمی تواند باشد. معین در فرهنگ خود از۳۰۰ هزار فیش که با همکاری گروهی از دوستان فاضل و بالغ بر۴۰۰ دانشجو در طی۲۰ سال فراهم کرده استفاده کرده است.

به علت سکته نا به‌هنگام معین، بخش‌های انتهایی از اعلام نیمه‌کار ماند که بعدها توسط دکتر جعفر شهیدی تکمیل و به مجموعه اضافه شد.

این نرم افزار صرفا جهت آشنایی با آن در این سایت قرار داده شده است. لذا خواهشمندیم جهت حمایت از تولید چنین نرم افزارهایی اصل آن را خریداری نمائید


 

لینک دانلود فایل  (برای دانلود باید عضو شوید - در عرض چند ثانیه و براحتی عضو شوید وبعد از عضویت "لینک دانلود فایل" را کلیک کنید - در حال حاضر بیش از 9000 هزار نفر عضو و دانلود کرده است)

پسورد فایل زیپ: Iranjostejoo.blogsky.com



نظرات 3 + ارسال نظر
hosein شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:01

سلام دوستان خسته نباشید

کرکره برقی سه‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:01 http://www.merajsecurity.com

با تشکر عالی بود
موفق باشید
http://www.merajsecurity.com

آیفون کوماکس چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:10 http://www.merajsecurity.com

خیلی خوب بود
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد